HomeVastgoedbeheerVastgoedbeheer Almere

Vastgoedbeheer in Almere

NEWCURB Makelaars is gespecialiseerd in verhuur en vastgoedbeheer in Almere. Wil je het beheer laten verzorgen door een professionele en pro-actieve vastgoedbeheerder? Dan zijn we je met NEWCURB Vastgoedbeheer graag van dienst. Met onze ervaring als vastgoedbeheerder in Almere zorgen we voor snelle opvolging en persoonlijk advies! Op deze manier ontzorgen we volledig op het gebied van verhuur en zetten we ons in voor tevreden huurders.

Contact opnemen Afspraak maken

Onze werkwijze

Alle woningen, appartementen, villa's, studio's en complexen in onze beheerportefeuille krijgen de juiste aandacht, worden kwalitatief en in goed overleg beheert. Wanneer je het beheer van een woning wilt uitbesteden zal er eerst een uitgebreide inspectie plaats vinden om zo de staat van de woning te bepalen en indien gewenst een advies t.b.v. het onderhoud uit te brengen. Alles om de woning zo optimaal mogelijk te maken en houden voor verhuur.

Onze beheerservice bieden we aan tegen een scherp tarief en geeft tevens een onbeperkte mogelijkheid tot het stellen van vragen en inwinnen van advies tijdens de verhuur van de woning. Daarnaast zorgen we voor vlotte opvolging bij huuropzeggingen om zo leegstand te voorkomen. Om storingsmeldingen en onderhoud te verzorgen werken samen met lokale professionals zoals loodgieters, schilders, hoveniers en timmerlieden. Op deze manier zijn we instaat al het werk rondom de woning op te pakken en veel regelwerk uit handen te nemen.

Voor het vastgoedbeheer maken we onderscheid in de volgende diensten:

  • Financieel beheer
  • Teschnisch beheer
  • Totaal beheer

Financieel beheer

Het financieel beheer is gericht op het administratieve proces rondom de woning. Op deze manier heb je één aanspreekpunt voor alle financiele zaken en worden onderstaande werkzaamheden uitgevoerd:

  • Innen van de maandelijkse huur, servicekosten en voorschotbedragen;
  • Het doorstorten van de huur, verrekend met eventuele onderhoudskosten;
  • De waarborgsom storten we altijd door naar de verhuurder;
  • Bewaken van tijdige en volledige huurbetalingen;
  • Het versturen van betalingsherinneringen bij geen tijdige betaling;
  • Advies bij betalingsachterstanden en indien gewenst verzorging van inschakeling incassobureau;
  • Jaarlijkse huurverhogingen berekenen, aankondigen en doorvoeren;
  • Aanzegging verzorgen bij aflopen tijdelijke huurovereenkomst.

Daarnaast is NEWCURB makelaars aangesloten bij de branchevereniging VBO, hiermee staan we ook klaar voor alle juridische vragen via het VBO advocatenkantoor gespecialiseerd in woningvraagstukken.

Technisch beheer

Het technisch beheer is gericht op het onderhoudsproces rondom de woning. Op deze manier heb je één aanspreekpunt voor alle onderhoudszaken en worden onderstaande werkzaamheden uitgevoerd:

  • Het functioneren als aanspreekpunt voor huurders bij meldingen van storingen;
  • Inventariseren van een storingsmelding om zodoende deze te kunnen overleggen met de verhuurder;
  • Vaststellen voor wie de kosten van onderhoud ten rekening komen (huurder of eigenaar);
  • Na overleg inschakelen van een onderhoudsmonteur voor het verstrekken van een onderhoudsopdracht;
  • Bij spoedmeldingen en kleiner onderhoud in overleg direct een onderhoudsopdracht uitzetten;
  • Controle op de uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden;
  • Bij check-out inspectie bepalen of er onderhoud noodzakelijk is en indien kosten voor rekening van huurder zijn deze verrekenen met de waarborgsom.

Totaal vastgoedbeheer

Het totaal beheer bestaat uit het financieel en technisch beheer. De huurders kunnen elke dag bij ons terecht voor alle onderhoudsmeldingen, vragen en klachten. We behandelen deze vragen snel, accuraat en samen met de verhuurder bepalen we indien nodig een plan van aanpak. Zo ben je er zeker van dat je huurder(s) een goede service hebben en daarmee goed van dienst zijn tijdens de gehuurde periode.

Woning voor de verhuur in box 3

Je huurwoning in box 3, de belastingdienst geeft als één van de criteria op dat er geen sprake moet zijn van actieve exploitatie. Bij een beperkt aantal beleggingspanden kan hier minder snel sprake van zijn dan bij een grotere woningportefeuille. Echter vindt jehet prettig om meer zekerheid te hebben op dit gebied, is het uitbesteden van vastgoedbeheer een goede manier om aan te tonen dat er geen sprake is van actieve exploitatie. Vanzelfsprekend is de uiteindelijke beoordeling altijd afhankelijk van de eigen specifieke situatie en de fiscus. We adviseren dan ook altijd om advies in te winnen bij een fiscaal adviseur.

Tarieven vastgoedbeheer

  • Financieel beheer - 2% van de maand huur met een minimum van € 19,95 excl. btw per object
  • Technisch beheer - 3% van de maand huur met een minimum van € 24,95 excl. btw per object
  • Totaal beheer - 4% van de maand huur met een minimum van € 45,- excl. btw per object

Bovenstaande tarieven zijn onder voorbehoud van een intake bij in beheer name, waarbij we onder andere kijken naar de staat van onderhoud en de specifieke situatie van het pand. Ben je van plan om voor meerdere objecten het beheer uit te besteden, neem dan contact op voor een opmaat offerte.

Contact opnemen Afspraak maken

 

Europalaan
Europalaan
1363 BM, Almere
€ 1.300,- excl.
Verhuurd
Schapenmeent
Schapenmeent
1357 GB, Almere
€ 1.650,- excl.
Verhuurd
Engelandstraat
Engelandstraat
1363 DE, Almere
€ 1.450,- excl.
Onder optie
Ons DNA
  • Persoonlijke aanpak
  • Ondernemend en pro-actief
  • Professionele aanpak
  • Hoge mate van service
  • Vernieuwende mindset

Onze standaard extra's
  • Inclusief woningfotograaf
  • Altijd een woningvideo
  • 2-talige contracten voor Expats
  • Adverteren op Funda & internationaal
  • Screening met digitale kluis

Klanten beoordeelden ons met een:

Als eerste op de hoogte van nieuw woningaanbod?
Maak een e-mail alert aan op basis van jouw zoek criteria.
E-mail Alert aanmaken